Grafisch en geluid
Grafisch is het spel niet sterk. Bovendien is het vreemd dat een spel als deze niet soepel loopt op een ATi HD4850, terwijl naar het schijnt mindere Nvidia-kaarten geen problemen hebben. De graphics zijn te vergelijken met een iets verbeterde NFS Most Wanted, wat tegenwoordig niet mooi is ten opzichte van wat we gewend zijn. Je krijgt het idee een spel uit 2007 te spelen, en daar worden we toch niet vrolijk van anno 2010. Zeker niet gezien dit de hoogste settings zijn.Gedetailleerd is de omgeving allerminst en de wagens, ondanks dat de stad is opgewaardeerd ten opzichte van Carbon en Most Wanted. Verder zijn leuke wagens beschikbaar, zoals een BMW M6, maar ook deze lijken niet zeer gedetailleerd. Als laatste valt op dat kartels zichtbaar zijn op een resolutie van 1920*1080 met 8x AA, wat ernstig afbreuk doet aan de spelbeleving. Zeker als je ziet wat voor ‘screenshots’ EA online heeft geplaatst lijkt het erop dat óf ATi niet goed ondersteunt wordt óf EA er een erg positieve voorstelling van maakte.
Als de game geheel gratis was geweest had ik deze graphics zelfs ‘Goed’ genoemd, maar aangezien dit spel uiteindelijk helemaal niet gratis is, mag je veel meer verwachten.

De safehouse laat goed zien dat het spel gedateerd is.
Geluidtechnisch is NFS World evenmin bijzonder. De motorgeluiden zijn levenloos en bovendien is geen soundtrack aanwezig tijdens de races. Dat betekent dus je muziekspeler op de achtergrond aanzetten of een andere manier vinden om de doodse tonen die deze game tentoonspreidt te ontwijken. Omgevingsgeluiden zijn nauwelijks aanwezig en de politie heeft een standaard sirenetoon. Nee, mooi is anders.