Conclusie
Of de Logitech G27 een waardige opvolger is van de G25 is een beetje de vraag. Eigenlijk werkt alles net een klein beetje beter. De helische tandwielen zijn een grote verbetering, net als het oplossen van de dode zone rond de middenstand en het aantal knoppen op het stuur. Ook de pedalen zijn een kleine verbetering net als de H-bak. Veel is ook bij hetzelfde gebleven zoals de schakelflippers achter het stuurDe afwezigheid van een sequentiële pook is een grote aderlating. Het ligt net aan jou of je die feature belangrijk vindt. De ledjes die helpen bij het schakelen zijn niet nuttig gebleken, weinig games ondersteunen de ledjes en daarnaast let je er tijdens het racen nauwelijks op. Verder was de G25 uniek in de tijd dat hij gereleased was, terwijl de G27 daar maar een klein schepje bovenop doet voor eenzelfde releaseprijs. Waar de G25 de laatste tijd in de uitverkoop staat voor minder dan 170 euro en daarvoor tussen de 200 en 300 euro zat, wordt de G27 voor een vanaf prijs van 300 euro aangeprijsd en wil Logitech er nog liever 349 euro voor hebben. Naar mijn mening is de G27 die meerprijs niet waard. Ondanks de hoge prijs is de waardering van het stuur wel uitstekend, maar een must have zit er hierdoor niet in.
10.0
- stil;
- heerlijke pedalen;
- de algehele set kwalitatief zeer hoog;
- goede plaatsing schakelflippers;
- kabelmanagementsysteem.
- schakelledjes nutteloos;
- klein stuur;
- kabelmanagementsysteem;
- prijs.