Geluiden/Graphics/AI
De sounds van de motoren zijn weer fantastisch. De nieuwe motorgeluiden zwepen je op om steeds maar weer het gas diep in te trappen. Verder heeft Simbin nieuwe bandengeluiden geïntroduceerd. Je merkt nu sneller aan het geluid dat je onderstuur hebt of dat je je remmen blokkeert.Grafisch
Grafisch loopt het spel achter. Er is niks nieuws ten opzichte van Race 07, wat logisch is aangezien dit spel een add-on van voorgenoemde game is. Eigenlijk is er geen excuus meer om anno september 2008 nog met zulke graphics aan te komen.
Ook de schademodellen vallen tegen, er lijkt helemaal niet erg grote schade aan de auto te kunnen komen, en zeker als je Grid gewend bent stelt deze game je erg teleur. Veel verder dan afknappende wielen, een handjevol deuken en loslatende motorkappen en bumpers komt het niet. Gelukkig is Simbin bezig met een nieuwe engine, en hopelijk vertonen de games dan eindelijk weer een grote vooruitgang in grafisch opzicht.
Nu zal je wel denken van: hoe kwamen de graphics vorig jaar aan een hoge score? Wel, de grootste reden daarvan is dat Race Driver Grid toen nog niet bestond. Ondanks dat Race Driver Grid geen simulatie is, heeft het toch aangegeven wat er grafisch allemaal mogelijk is.
Dan nog een laatste puntje van kritiek. Deze gaat richting de pitstops. Er is geen animated pitcrew. Dit betekent dat je niets ziet gebeuren als je pit wat een goedkoop lijkt.

Schademodel valt tegen
De AI maakt een klein verschil ten opzichte van Race 07. De computertegenstanders zijn iets agressiever, en naar mijn idee ook sneller. Ik heb nu moeite met races op 100% waar het voorheen 105% was. Het leuke wat ik ondertussen heb gemerkt is dat ze reageren als je met je lichten knippert. Daarvan kunnen ze afgeleid raken. Verder is er weinig nieuws onder de zon.