Het menu
Al snel na het opstarten krijg ik de vraag mijn naam in te voeren die in-game gebruikt wordt. Hierna kan ik beginnen met het bladeren door de menu’s. De menu’s vallen mij op het eerste gezicht een beetje tegen. Het is niet echt revolutionair, maar het kleurgebruik is rustig en goed gekozen.
Al snel wil ik mijn controller instellen, en gewoonlijk ben ik gewend dat mijn Logitech MOMO Force automatisch herkend wordt en alles automatisch wordt toegewezen, maar niets is minder waar! Voor mijn stuurwiel blijkt er zelfs helemaal geen preset te zijn. Voor vele andere modellen en gamepads wel, maar juist voor mijn, toch wel populair en bekend, type stuur niet. In mijn ogen is dat toch wel een minpunt. Uiteindelijk heb ik zelf alle controls ingevoerd, waardoor alles uiteindelijk toch goed werkt. Met de force feedback effecten zal iedere simracer die dit spel wil spelen zelf moeten experimenteren, want elke speler heeft op dit gebied zijn eigen voorkeuren.
De game heeft op het eerste gezicht weinig grafische opties, echter heeft hij wel een nieuwe feature die ik nog niet eerder ben tegengekomen in games met dezelfde type engine. Namelijk een automatische detailbijsteller om een bepaald minimaal aantal frames per seconde (fps) te halen. Hier kies je een minimaal aantal fps en het detailniveau, vervolgens zal de game dit allemaal proberen te optimaliseren tijdens het spelen. Gaat het even iets te zwaar, dan gaat er wat detail weg, gaat het goed, dan komt er wat bij. Opzich een hele mooie feature, het nadeel is alleen dat je alles op een standaardniveau moet zetten. Bijvoorbeeld medium, of high. Als je iets verandert, bijvoorbeeld de schaduwen iets minder detailrijk, dan werkt de feature niet meer.
De overige opties in het menu spreken voor zich. Sterkte van het geluid, de HUD enzovoorts.

Table of contents
- 1. Introduction
- 2. De installatie
- 3. Het menu
- 4. Gameplay
- 5. Grafisch, geluid & AI
- 6. Multiplayer
- 7. Conclusie