2min Devices

Review: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Gameplay

De gameplay van Tiberium Wars is het beste te omschrijven als een mix tussen Generals, Red Alert 2 en Command & Conquer: Tiberian Dawn. EA heeft het beste van elke game genomen, en dit samengesmolten in een fantastische C&C titel.

Review: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Het bouwen van basissen gaat zoals we het gewend zijn van de originele C&C games, de sidebar rechts in beeld, het trainen van units gaat ook weer zoals het vroeger was. Je kan een dure unit van 3.000 dollar al gaan bouwen terwijl je maar 1.000 dollar hebt, is je geld op dan stopt het bouwproces en zodra je weer geld binnenkrijgt wordt er verder gebouwd. Gebouwen roteren was nooit mogelijk in de C&C games, maar daar is nu verandering in gebracht. Net als in Generals kan je nu gebouwen draaien naar de kant waar jij wilt, dit biedt niet alleen voordeel qua indeling van je basis of verdediging, maar ook tactisch kan dit behoorlijk veel voordeel opleveren.

Review: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

De missies, het verhaal en de units zijn echt puur Command & Conquer. Een aantal units/gebouwen kennen we van het originele Command & Conquer: Tiberian Dawn, zoals de Commando, de Orca’s, de Mammoth Tank (die een make-over heeft gehad) en natuurlijk de Obelisk. Maar er zijn ook units van Tiberian Sun aanwezig, waaronder de Juggernaught. Die units zijn aangevuld met nieuwe units, die we nog niet eerder gezien hebben in de C&C serie. Zo heeft de NOD nu ook een soort Commando, en zien we de Avatar Warmech als NOD’s antwoord op de Mammoth Tank. Daarnaast is er natuurlijk nog een compleet nieuwe factie aan het spel toegevoegd: de Scrin.

Table of contents

Bron:Techzine Redactie