2min Devices

Review: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Graphics

Qua graphics behoort Tiberium Wars echt tot de hedendaagse top. Mooie lichteffecten, strakke explosies en gedetailleerde units. Ook de verschillende animaties van gebouwen en units zien er fantastisch uit. Naast de ingame beelden zijn de bekende tussenfilmpjes er ook weer. Deze scenes zijn voor bluescreens opgenomen met beperkte ‘echte’ objecten en met de computer is de omgeving er in gemaakt. Ze zien er erg mooi uit, en ook hierin zijn de resultaten van de hedendaagse technieken te zien.

Review: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Tiberium Wars gebruikt dezelfde engine als C&C:Generals en LotR:Battle for Middle-Earth (II). Echter is duidelijk zichtbaar dat deze engine een enorme upgrade heeft gehad, in alle opzichten is het beeld mooier dan Generals of de andere games. De engine is gelimiteerd aan een framerate van 30 frames per seconde. Met mijn redelijk oude systeem draait het spel op "Medium" op een constante framerate van 30 fps, met heel af en toe een (onmerkbare) drop naar 27fps als het heel druk is in beeld. Goed werk dus van de mannen en vrouwen bij EA om de game speelbaar en toch mooi te maken.

Review: Command & Conquer 3: Tiberium Wars

Het is echt fantastisch om de vijand aan te vallen met een Superwapen en tegelijkertijd je volledige luchtmacht aan te laten vallen terwijl je artillerie support aanvraagt. Het beeld is gevuld met explosies, raketten en luchtafweergeschut. Een lust voor het oog zal ik maar zeggen. De graphics zorgen er samen met de gameplay voor dat de echte Command & Conquer ‘feel’ bij mij weer aanwezig was.

Table of contents

Bron:Techzine Redactie