2min Devices

Review: Rainbow Six Vegas

Graphics

Review: Rainbow Six Vegas
The Strip in Las Vegas.

Locaties


Het eerste gedeelte van de game speelt zich in Mexico af, maar het grootste gedeelte zal je in een aantal casino’s aan The Strip doorbrengen. Deze casino’s zijn uitermate zorgvuldig vormgegeven, er is echt op details gelet want geen enkel casino ziet er hetzelfde uit, en ze ogen allemaal alsof ze echt net nog in gebruik waren. Dit betekend ook dat er een overvloed aan licht is in de casino’s, iets wat een behoorlijk nadeel zou kunnen zijn, ware het niet dat het niets uit maakt of je in het donker of licht staat in deze game, vijanden zien je namelijk altijd wel. Maar al dat licht zorgt er wel voor dat het er allemaal erg lekker uit ziet. Ook zal het door al dat licht soms nog best lastig zijn om een schot van een tegenstander te zien, tussen al dat andere geflits door. Mocht je het zat zijn, dan kan je altijd nog je pistool trekken (oneindige munitie) om alles aan gort te knallen: machines kunnen stuk, fiches vliegen in het rond en zelfs auto’s moeten er aan geloven.

Next-gen ziekte


Iets waar heel veel zogenaamde "next-gen" games last van hebben is het overmatige gebruik van "bloom" en "reflections". Dit zorgt vaak voor rare, onrealistische belichting en glimmende voorhoofden. Dit is erg jammer, en het is ook niet mogelijk dit uit te schakelen zonder bepaalde bestanden te wijzigen. Ik heb hier persoonlijk geen behoefte aan, en heb het dan ook op die manier uitgeschakeld. Er zijn zat games die het ook doen, zoals Half-Life 2, en die er wel in slagen realistisch licht neer te zetten. Maar goed, dat zal wel een kwestie van smaak zijn, want het ziet er wel goed uit, realistisch of niet.

Review: Rainbow Six Vegas
Grafisch behoorlijk in orde.

Zwaar


Al dat eye-candy zorgt er wel weer voor dat Rainbow Six: Vegas een behoorlijk zware game is voor je PC. Waar je op de Xbox 360 natuurlijk niets te maken hebt met systeemeisen, zal je voor deze game toch een behoorlijke videokaart (denk aan een nVidia 7800 of hoger) moeten hebben om het fatsoenlijk te spelen op hoge settings. Maar oh-oh-oh wat ziet het er allemaal lekker uit als je systeem het trekt.

Table of contents

Bron:Techzine Redactie