2min Devices

War Front: Turning Point (Preview)

Gameplay

WFTP heeft een prachtige 3D engine. Het is mogelijk met een tank een boom omver te rijden, echter is het niet mogelijk om met een tank grondtroepen plat te walsen. Wanneer één van de tanks door een kogel doorboort wordt berekent de engine hoe de tank uit elkaar spat. Allereerst zal er een brandje ontstaan, waarna de tank na een tijdje uit elkaar spat. Het is schitterend om bommen te zien ontploffen.

War Front: Turning Point (Preview)
De engine berekent hoe tanks ontploffen

Uiteraard heeft dit spel ook een economische kant. Deze valt echter zwaar tegen, het enige wat je moet doen is een ‘refinery’ maken. Vervolgens zal er automatisch wel een vrachtwagentje beginnen met het verzamelen van grondstoffen. Dit zal dan weer automatisch worden omgezet in geld.
Ook moet je rekening houden met stroom, als je teveel gebouwen bouwt zal je meer stroom gebruiken en zullen er dus ook meer stroomcentrales nodig zijn.

Je merkt dat het spel veel weg heeft van de C&C reeks, maar een fan van C&C zal dit spel lang niet zo goed vinden qua gameplay. In vergelijking met C&C missen er een aantal opties, waarbij te denken valt aan het bezetten van een huis zodat je de tegenstanders kunt neermaaien en tanks die niet over soldaten kunnen rijden. Vliegvelden zijn erg klein en niet realistisch, kortom, bepaalde dingen worden een beetje uit hun verband gerukt.

War Front: Turning Point (Preview)
Een basis opzetten is in no-time gebeurd

De gameplay is redelijk oke. Je hebt binnen no-time een basis opgezet en je hebt snel genoeg door welke toetsen je moet gebruiken om bevelen uit te kunnen delen. Ook is het mogelijk om vanuit 3rd person over voertuigen heen te kijken of in 1st person een turret de besturen. Lijkt allemaal leuk en aardig, maar gebruiken deed ik het zelden. Verder hebben de makers met een schuin oog naar C&C gekeken. Units krijgen meer ervaring naarmate ze meer soldaten neermaaien. Ook moeten gebouwen naar verloop van tijd opgewaardeerd worden om zo nieuwe technologiëen te ontwikkelen. Naast de helden die je meeneemt van missie tot missie kun je ook een zogenaamde ‘core army’ vormen. Dit is een klein aantal units dat je volgt bij elke missie.