Review: Eerste indruk Plantronics Manager Pro – headsets beheren in de cloud

Zeker als je veel moet bellen tijdens je werkzaamheden, is de aanschaf van een headset geen overbodige luxe. Heeft een bedrijf veel medewerkers met een headset, dan kan het beheren ervan de nodige hoofdpijn opleveren. Een centrale locatie waarvandaan het beheer gedaan kan worden, is dan een welkome toevoeging. Plantronics is al sinds jaar en dag een gevestigde naam als het gaat om (onder andere) zakelijke headsets. Het is dan ook niet zo vreemd dat het bedrijf dit probleem bij de horens gevat heeft. Het resultaat hiervan is Plantronics Manager Pro geworden. Wij kregen hier recent een demonstratie van en gaan er in dit artikel dieper op in.
In ons artikel over de Shure Audio Networking-dag eerder dit jaar ging het er primair om dat audio/video-conferencing langzaam maar zeker onderdeel wordt van de IT-omgeving. Dat brengt ook de nodige uitdagingen mee als het gaat om beheer. In ons recente interview met Dennis van Baaren, Country Manager van Logitech, kwam eenzelfde sentiment bovendrijven. Een nadeel van het beheren van al deze audio- en video-apparatuur, is dat dit al snel veel tijd kan kosten. Daar moet dus iets op verzonnen worden. Bij Logitech is een onderdeel van de oplossing om het beheer er zoveel mogelijk tussenuit te halen. Producten die nagenoeg plug-and-play zijn, hoeven niet beheerd te worden. Bij Shure heeft men met SystemOn een omgeving ontwikkeld voor het centraal managen van de producten.