Multiplayer
Online kun je drie spelmodi spelen. Fragile Alliance, waar je ipv met computergestuurde criminelen met echte spelers samenwerkt (of niet). Undercover Cop, waar een van de overvallers een politieagent is en de overvallers moet trachten tegen te houden en Cops & Robbers, waar een team politieagenten tegenover een team overvallers staat, en die tegen moeten houden.Undercover Cop is een erg leuke spelmodus omdat het altijd de vraag is wie nu precies de Undercover Cop is. Fragile Alliance is leuker met echte spelers omdat je altijd op je hoede moet zijn, en Cops & Robbers is een standaard Team Deathmatch, die ietwat ongebalanceerd is ten nadele van de Robbers. Cops & Robbers is helaas erg kwetsbaar voor oneerlijk spel, als de Cops de vluchtauto gewoon kapot blijven schieten kunnen de Robbers nooit winnen.

Frustratiemomenten waren er genoeg doordat het vaak genoeg totaal onduidelijk was waar je heen moest. Ook is het richten wat onwennig en de wapens lijken wel propjesschieters, meer dan eens kom je vijanden tegen die na een vol magazijn op ze geleegd te hebben nog niet dood gaan.
Sowieso voelt het richten wat vreemd aan, op lange afstand gaat het richten wel goed, maar van dichtbij is het af en toe erg onhandig, wat vaak genoeg het einde van Lynch betekent. Ik kan niet precies aanwijzen waar het mis gaat, maar het voelt gewoon een beetje raar.
Tevens wordt het spel in een soort documentaire-vorm gepresenteerd, met een wiebelende camera achter de speler. Dit is best aardig, want je krijgt meer het idee dat je in de actie zit, en het komt het realisme ten goede, maar zodra je een keer gerend hebt in het spel, zul je hem snel uit willen zetten. Het wiebelen is gewoon te erg om normaal te kunnen spelen. Het was beter geweest als ze een instelling voor de intensiteit hadden ingebouwd, zodat je het wiebelen gewoon zou kunnen verminderen.

Verder wordt het documentairegevoel nog groter door het kleurenfilter dat over het spel hangt. Alles oogt grauw en korrelig, waardoor het allemaal wat realistischer oogt.
Het grafisch soort filter zorgt ervoor dat alles grauw is, wat het realisme ten goede komt, maar wat soms ook irritant is, omdat je door het gebrek aan detail amper iets ziet. Vooral in sommige multiplayer levels, die sowieso al wat donker zijn, zie je soms door de rook en dit filter amper waar de tegenstanders zijn. Pas wanneer je beschoten wordt kun je echt zien waar sommige tegenstanders zich bevinden.
Maar het filter is niet het enige dat opvalt, want het spel is gewoon grafisch niet erg goed. Er zit wel veel detail in het spel, maar de kwaliteit van de textures is erg matig, waardoor het er alsnog niet goed uit ziet.
Table of contents
- 1. Introduction
- 2. Multiplayer
- 3. Conclusie