Review: Blur

Grafisch & Geluid

In een tijd waar games als Race Driver: GRID en NFS: Shift de lat op grafisch niveau erg hoog leggen, valt Blur best tegen. Het spel heeft net als deze games een realistische setting in echte steden. Je rijdt in het spel onder andere door Barcelona, Londen, Los Angeles en Tokyo. Grafisch zijn deze omgevingen echter totaal niet indrukwekkend. De tracks zelf ogen wat kaal, het is duidelijk te merken dat de circuits alleen ontworpen zijn om voor te racen. De steden zijn namelijk niet goed te herkennen. Er zijn alleen wat kleine dingen waaraan je een stad herkent, bijvoorbeeld de neonlichten in Tokyo of de afvoerkanalen bij Los Angeles. Je hebt echter nooit echt het gevoel dat je daadwerkelijk in deze steden aan het racen bent. De auto’s zelf zijn mooi vormgegeven, al missen ze wel dat beetje detail wat we tegenwoordig gewend zijn.


Gelukkig valt dit alles nauwelijks op omdat je meer op je tegenstanders en de volgende bocht let dan op de omgeving. Ook dankzij de opzwepende techno-muziek, brullende motorgeluiden en om je oren vliegende power-ups heb je constant een dreigend gevoel waardoor je echt volledig geconcentreerd bezig bent. Dus ja: het is jammer dat Blur grafisch niet mee kan met de andere topgames, maar je merkt het niet echt.
Bron:Techzine Redactie