Graphics, geluid en multiplayer
Graphics
Een sterk punt van het spel zijn de graphics, het spel kenmerkt zich door een hoog detail. De vliegtuigspellen die ik in het verleden gespeeld heb waren niet al te gedetailleerd. Als je in dit spel om je heen of naar de grond kijkt, lijkt het net alsof je naar Google Maps zit te kijken. Prima gedaan door Ubisoft. Maar ook de straaljagers in het spel zijn sterk gedetailleerd.
Het gedetailleerde landschap komt vanuit het GeoEye-systeem. Dit systeem, ook door Google gebruikt, maakt satellietbeelden in hoge resolutie die ook voor het spel gebruikt zijn. Hierdoor zijn enkele steden die in het spel voorkomen, zoals Rio de Janeiro en Washington, zeer gedetailleerd vormgegeven. Even Barack Obama laten schrikken in zijn Oval Office door even laag over te vliegen is zeker geen probleem.

Geluid
Waar het spel zich in kan onderscheiden zijn de graphics, van het geluid kan ik dat niet zeggen. Dat wil niet zeggen dat het slecht is, maar het is ook niet iets waar ik een lange brief over naar huis zou schrijven. De geluidseffecten zitten prima in elkaar, maar toch ook niet meer dan dat.
Multiplayer
Van een arcadespel mogen we natuurlijk wel een fatsoenlijke multiplayermogelijkheid verwachten en gelukkig worden we niet teleurgesteld door HAWX. De mogelijkheden zijn wel enigszins beperkt, maar dat mag de pret niet drukken. Er zit alleen een Team Deathmatch en Co-op mogelijkheid in.
De Team Deathmatch is erg intens. Vier tegen vier geeft toch fraaie luchtgevechten met dito mogelijkheden. Ook de experience-punten komen hier weer om de hoek kijken. Elke kill en assist levert weer punten op. Als je aan een goede reeks bezig bent is het mogelijk om extra mogelijkheden te verdienen voor jou en je medespelers. Hier moet je bijvoorbeeld denken aan extra raketkracht of een periode dat je niet geraakt kan worden door vijandelijk vuur.