Review: Fallout 3

Graphics, Geluid en Achievements

Graphics


Fallout 3 werkt net als The Elder Scrolls IV: Oblivion met de Gamebryo-engine, maar voor Fallout is deze engine nog verder bijgewerkt en de graphics zijn ook een stuk beter. Verder is de Havok-engine toegepast voor alle physics in het spel.

De engine doet zijn werk enorm goed en de speelwereld die op je scherm getoverd wordt is fantastisch. Grafisch gezien ziet het spel er fantastisch uit. De grafische engine is niet zo goed als die van Far Cry 2, maar als je eenmaal in The Wastelands hebt rondgelopen valt dat niet meer op. Tuurlijk zul je dezelfde objecten als kastjes, tafeltjes, bureau’s en stoelen op verschillende plekken tegenkomen, maar de hele sfeer die het spel uitademt is onovertroffen en zeer geloofwaardig.

Review: Fallout 3
Review: Fallout 3

Review: Fallout 3

Review: Fallout 3

Voor Fallout-kenners zal het spel een feest van herkenning zijn, ik vond het een fantastische ervaring om te zien hoe goed Bethesda erin geslaagd is de feeling en stijl van Fallout 1 en 2 te behouden in Fallout 3. Verder is er een realistische dag- en nachtcyclus en verschillende weertypes, wat de spelopties trouwens ook beïnvloedt.

Geluid


Ook met het geluid is het goed geregeld in het spel. De achtergrondmuziek is niet storend en de gezongen muziek is typisch jaren 50, wat het spel een gelijksoortige sfeer geeft als Bioshock, hoewel je dat beter andersom zou kunnen zeggen. De overige geluiden zijn ook prima, steden klinken levendig, wapens klinken zoals ze zouden moeten klinken en de voice-acting is zoals gezegd subliem.

Achievements


Aangezien ik de Xbox 360-versie heb gespeeld bespreek ik ook nog even kort de achievements. De meeste achievements zul je halen als je gewoon de hoofdqueeste doorloopt. Voor andere achievements zul je het spel nog een tweetal keer moeten spelen en sommige achievements vereisen dat je een aantal vijanden hebt verslagen. Niet veel bijzonders dus hier.
Bron:Techzine Redactie