Graphics, geluid en multiplayer
GraphicsVelen waren bang dat de vele malen uitstel uiteindelijk ervoor zouden zorgen dat het spel grafisch ook achter zou lopen. Nu kan ik dat voor een klein gedeelte beamen. Toch blijft het spel prachtig en superscherp om te zien. Het geheel is gemaakt op basis van een aangepaste Unreal 3-engine. Helaas is het spel wel te laat uitgekomen om echt nog baanbrekend te zijn als het gaat om verwoestbare omgevingen. Spellen zoals Battlefield: Bad Company zijn Brothers in Arms daarin al ruim voorgegaan.
Wat me zeker in positieve zin opviel waren de tussenfilmpjes. Deze zijn echt fantastisch om te zien. De scherpte spat gewoon van het scherm. Echt heel boeiend om te zien. Liefhebbers van de serie Band of Brothers komen ook zeker aan hun trekken. Het hele spel ademt deze sfeer uit.
Geluid
Niet alleen qua sfeer proeft het spel zoals Band of Brothers. Ook het geluid lijkt erg veel op de soundtrack van deze bekroonde serie, waar Tom Hanks onder andere regisseur van was. Qua geluidseffecten ontstijgt het spel andere niet echt. Het is eigenlijk meer van hetzelfde.
Multiplayer
Jammerlijk genoeg stelt de multiplayer weinig toe. Het zit er in omdat het tegenwoordig verwacht wordt, maar meer dan een tweetal beperkte spelmodes is het niet. Ook heb ik de indruk dat het spel grafisch minder is in de multiplayer-mogelijkheid. Onduidelijk is me waarom dit het geval lijkt. Het is in ieder geval overduidelijk dat dit spel het van de singleplayer-campagne moet hebben. Misschien wel begrijpelijk omdat een spel wat zwaar leunt op zijn tactical shooter-reputatie dit toch onmogelijk te implementeren is in de multiplayer.