Review: Battlefield: Bad Company

Gameplay, graphics en geluid

Gameplay


En de vergelijking met CoD4 wil ik al snel maken. Vooraf moet ik wel bekennen dat ik CoD4 heel erg veel gespeeld heb en dus misschien wat bevooroordeeld ben. Voordat ik de retail-versie ontving heb ik natuurlijk kennis gemaakt met de demo, waarin enkele missies gespeeld kunnen worden. Gelijk viel me de ’traagheid’ op van het spel. Veel lopen, op een ietwat langzame manier.

Om het een en ander wat te versnellen is het natuurlijk mogelijk om de linkerstick op de controller te bewegen, maar gezien de frequentie van het gebruik vraag ik me af of Sony en Microsoft eerdaags een stijgende verkoop van vervangende controllers kunnen bemerken, want het voelt alsof de controller het allemaal niet zo leuk vindt.

Voor de rest is het snel aanpassen. Doorgewinterde FPS-gamers zullen niet veel moeite hebben om te wennen aan de controls, het is niet eens nodig om de summiere informatie in het bijgeleverde boekje te bestuderen. In de beginmissie in de singleplayer-campagne wordt snel uitgelegd hoe wapens verzameld kunnen worden, muren opgeblazen moeten worden en hoe je met behulp van gereedschap voertuigen kunt repareren.

Review: Battlefield: Bad Company

Graphics


Bad Company is het eerste spel dat gebruikt maakt van de Frostbite-engine die ontwikkeld is door Dice. Belangrijkste feature van deze engine is dat het mogelijk is om omgeving en gebouwen voor zo’n 90 procent te vernielen. Hierbij moet je denken aan het omverrijden van palmbomen, het beschadigen van schuttingen, het neerhalen van een complete muur met behulp van een raketwerper, of een sluipschutter uit de door hem veilig gewaande positie te verwijderen door zijn schuilplaats te vernietigen.

Al met al heeft Dice mooi werk afgeleverd, jarenlang code schrijven lijkt zich dan toch uit te betalen. Achteraf gezien toch een onderdeel wat ik in veel soortgelijke spellen heb gemist. Voor de rest zijn de graphics goed te noemen, duidelijk en helder. Tijdens de intense actie in de multiplayer is er toch weinig tijd om er op te letten, maar op het moment dat je het wel doet vallen een hoop details in positieve zin op.

Review: Battlefield: Bad Company

Geluid


Ja, dan het geluid. Ik kan hier vrij kort over zijn. Het is gewoon niet bijzonder. In ieder geval niet zo vernieuwend als de grafische schil. De geluidseffecten zijn voldoende en duidelijk. Tijdens het spel is er in ieder geval geen intense soundtrack, maar die verwachtingen hebben we over het algemeen ook niet van dit soort spellen.
Bron:Techzine Redactie