Review: Need for Speed ProStreet

Conclusie

Na Need for Speed Carbon was er wel een verandering nodig in de serie. Het zoutloze vol-gas-via-de-vangrail-de-bocht-door racen van Carbon was totaal niet nieuw en voelde meer aan als een simpele uitbreiding op het veel betere Most Wanted. ProStreet lijkt in geen geval meer op zijn voorgangers, behalve de auto’s die er in voorkomen dan. Het racen is op de schop genomen en heeft meer weg van de 1e Need for Speed game dan de laatste 5. Ook grafisch is ProStreet een enorme verbetering op de nachtelijke setting van Carbon. Realisme is een van de doelen geweest van ProStreet, en dat zien we ook terug in de schade, iets wat ook ontbrak in de laatste 5 NFS games. Het schademodel is goed uitgewerkt, al zijn de over-de-kop crashes ietwat nep. De AI is beter geworden, en je moet soms goed opletten wat je doet, want als je eenmaal ver achter ligt komen je niet makkelijk dichtbij dankzij het ontbreken van het neppe Catch-up systeem wat in de vorige games aanwezig was. Helaas rijden de AI coureurs soms in de weg en vertonen ze irritant rijgedrag.
Al met al is ProStreet een goede racer, en ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop, sterker nog, dit is de 1e NFS game die ik sinds Underground heb gekocht. Ik hoop dat EA verder gaat met de ProStreet serie en in deel 2 nog meer verbeteringen door voert, want er zijn nog best wat punten die aandacht nodig hebben.
6.8
  • Ommekeer NFS serie.
  • Grafisch in orde.
  • Schade!
  • Catch-up systeem is eindelijk weg!
  • Makkelijk?
  • Irritante menu’s.
  • Ontbreken “Custom Cars”.

Table of contents

Bron:Techzine Redactie