Review: Assassin’s Creed

Conclusie

Assassin’s Creed kan je een échte next-gen game noemen. Niet per se omdat het er grafisch best goed uit ziet, maar vooral qua gameplay. Het free-runnen is zo onwijs gaaf en het voelt erg goed aan. Er is werkelijk geen enkel gebouw in het spel waar je niet op kan komen (behalve de stadsmuren dan), en dat is iets wat nog nooit eerder is vertoond. Ook het vechten voelt erg goed aan en wordt steeds leuker dankzij de verschillende moves.
Koppel dit aan de levendige steden en mooie uitzichten vanaf de Viewpoints in de steden en je hebt grafisch ook een pareltje, al had het misschien best nog wat mooier kunnen zijn.
In ieder geval is Assassin’s Creed een verplichte game als je een Xbox 360, PS3 of PC hebt, als betwijfel ik het of het wel echt lekker speelt op de door het gebrek aan analoge input. Er zijn zat punten waarop je het spel zou kunnen afrekenen, (zo is bijvoorbeeld het hele "Assassin" gebeuren eigenlijk maar bijzaak het is bijna nooit noodzakelijk om onopvallend rond te lopen of te moorden), ik ga echter het spel om deze dingen niet slechter beoordelen, want het geheel voelt gewoon erg goed.
7.5
  • Ongekende vrijheid in de steden.
  • Vechtsysteem voelt goed aan.
  • Paardrijden is goed uitgevoerd.
  • De viewdistance is enorm groot.
  • Steden voelen levendig aan.
  • Vechten kan eentonig worden.
  • De stukken als Desmond Miles voelen houterig en stroef aan, in tegenstelling tot de vloeiende bewegingen van Altaïr.
  • Stealth is lang niet altijd nodig.

Table of contents

Bron:Techzine Redactie