Review: Splinter Cell: Double Agent

Graphics

Dankzij een implementatie van de nieuwste technieken ziet SC:DA er echt fantastisch uit. Lichteffecten zijn nog mooier dan voorheen en de gezichten van de personages zijn allemaal erg mooi vormgegeven. Ook de gezichtsuitdrukkingen en spraak van de characters zien er goed uit. Misschien zien de characters zelf er wel te mooi uit, ze glimmen op sommige momenten een beetje onnatuurlijk, maar dat is iets waar meer ‘next-gen’ spellen last van hebben. In ieder geval doet het zeker niet onder voor andere nieuwe games.


Review: Splinter Cell: Double Agent
Het is nooit te koud voor Sam.

Het grootste minpunt is echter wel het gebrek aan interactie met de omgeving. Het ziet er allemaal wel mooi uit, maar er kan op wat glas (lampen, flessen, sommige ruiten) na eigenlijk helemaal niets kapot. Dit is toch iets wat veel beter zou kunnen, en eigenlijk tegenwoordig toch echt achterhaald is. Ik vraag dan ook weer niet om compleet verwoestbare omgevingen, maar de mogelijkheid om stoelen, deuren of andere objecten van hout of glas kapot te maken zou een welkome verandering zijn. Nu kan een vijand achter een deur gewoon blijven staan als je een granaat gooit, maar als die deur kapot zou kunnen zou hij die granaat zeer waarschijnlijk niet overleven.

Verder zien de moves van Sam en andere personages er allemaal strak uit, mits ze geactiveerd zijn, want het uitvoeren van moves gaat nog steeds erg houterig en kan soms voor frustratie zorgen omdat Sam maar niet aan dat ene richeltje of aan die bepaalde buis wil gaan hangen. Je moet zorgen dat je er recht voor/boven/onder staat, anders werkt het gewoon niet. Maar de moves zien er zoals gezegd wel weer goed uit, het oogt niet onnatuurlijk en het is niet overdreven. Iedereen zou dit soort moves kunnen uitvoeren, wel met wat oefening uiteraard.

Review: Splinter Cell: Double Agent
De mooie ijseffecten in Double Agent.

Op bepaalde momenten in het spel zat ik echt verbaasd te kijken hoe goed sommige dingen er uit zagen. Neem bijvoorbeeld het level bij een enorme olietanker in een gebied met sneeuw en ijs. Je zwemt onder het ijs door, maar je kan er wel doorheen kijken. Het is net alsof je door echt ijs aan het kijken bent, je ziet wel wat, maar niet heel erg duidelijk en het is helemaal gekronkeld en rond, maar er zijn wel duidelijk vormen te onderscheiden. Er zijn ook zwakke plekken in dat ijs, waar je vijanden weer doorheen kan trekken, wat een erg gave move oplevert.

Table of contents

Bron:Techzine Redactie