Review: Gears of War

Brothers of War

Speel samen met iemand op de bank, of via Xbox Live, de single-player campaign. Doordat je in de single-player altijd met minimaal twee man speelde (één door jou bestuurd, één door de CPU) kan je in de Co-op mode dus met z’n tweeën tegelijk spelen. Dit systeem is ontzettend goed uitgedacht, geen gedoe met wachten op een speler om mee te co-oppen, maar gewoon starten en op elk moment kan iemand de rol van Dominic Santiago op zich nemen. De host speelt als Marcus Fenix. Ga je dood in Co-op dan is er niets aan de hand, je teamgenoot kan je weer ‘healen’ en je kan meteen weer verder, net zoals je in de single-player je teamgenoten weer op de been brengt.

Dit voorkomt onnodige frustraties als iets niet lukt, het is echter wel zo dat als je allebei dood gaat er weer een checkpoint geladen moet worden. Communicatie is erg belangrijk, aanwijzingen geven, elkaar dekking geven of zorgen dat je je wapentuig op elkaar afstemt, zo is het handig als de één een Longshot (Sniper) meeneemt, en de ander een Gnasher (Shotgun). Zo kan je optimaal elkaar helpen en ondersteunen.

Zo speelde ik tijdens een sessie samen met een Brit, volgens mij had hij geen headset, want hij zei niets en ik dus ook niet. Op een gegeven moment kregen we elkaars speelwijze door en waren we samen een gëoliede vechtmachine. Constant dekking geven en krijgen en voor afleiding zorgen zodat de ander kan flanken (via de zijkanten aanvallen). Het is allemaal nog beter voor de spelbeleving. Op Insane is het bijna niet mogelijk om zonder headset te spelen, je moet gewoon precies weten wat de ander gaat doen, of aan het doen is. Zo is het roepen van "Reloading!" voor de ander een teken jou dekking te geven mochten er vijanden dichtbij komen en zo kan je het herladen op elkaar afstemmen zodat je niet tegelijkertijd aan het herladen bent.

Co-op is een zeer leuke en intensieve gamemode, dankzij het feit dat je op elk moment een game kan joinen zit je zo in het spel.
Bron:Techzine Redactie