Review: The Last of Us

Multiplayer

Net als de vorige twee Uncharted-titels, beschikt The Last of Us over een simpele multiplayer-modus. Het gaat om het standaard Deathmatch-speltype waarbij het mogelijk is om respawn in en uit te schakelen. Samenwerking speelt hier de belangrijkste rol, zodra je in je eentje op pad gaat ben je binnen de kortste keren kansloos uitgeschakeld. De vier tegen vier-gevechten worden dan ook vaak met zijn allen bij elkaar uitgevochten, omdat je gewoon elkaars rug moet houden. Het mondt in ieder geval altijd uit in een bruut gevecht.

Review: The Last of Us
Spelers kunnen kiezen om te vechten als soldaat of rebel. Door het spelen en uiteraard winnen, speel je materialen vrij, alsook overlevenden. Met materialen kan je je uitrusting aanpassen en de overlevenden sluiten zich bij je aan. Als je vaker dood gaat, verdien je minder materialen, waardoor overlevenden ziek worden en doodgaan.

"Nouja, boeien," zou je zeggen, maar hier heeft Naughty Dog wel iets leuks op verzonnen. Je kan namelijk je Facebook-vrienden aan je clan koppelen. Het kan dus voorkomen dat de naam en profielfoto van een vriend wordt gebruikt bij een overlevende. Dit wordt verder niet op Facebook geplaatst, maar geeft toch een persoonlijker tintje aan het geheel. Voor de rest houdt de multiplayer niet zoveel in, maar het ligt in de lijn der verwachtingen dat dit door middel van downloadable content uitgebreid kan worden.