Graphics, Geluid
Graphics
Vergeleken met Forza 3 ziet Forza 4 er grafisch weer net iets mooier uit. Je merkt echter wel dat de Xbox360 op zijn eind aan het lopen is omdat Forza 4 toch wel grafisch aan de top zit. De verschillen tussen de spellen onderling worden steeds kleiner en daaraan kan je zien dat het weer tijd is voor een nieuwe console.
Het belangrijkste aspect van de game zijn natuurlijk de voertuigen. Deze zijn er gedetailleerd weergegeven en schuif je net even langs een tegenstander dan zit er gelijk een flinke kras op je auto. Ook bij een botsing zal de motorkap een stuk indeuken waardoor je net even iets voorzichtiger en beter wilt rijden.
De auto’s in het autovista gedeelte van het spel zijn helemaal gedetailleerd weergeven. Als je in zo’n auto stapt dan zal het bijna een exacte kopie zijn van die auto in het echt. Helaas zijn er (nog) niet zoveel auto’s te bewonderen in de autovista mode. Dit is ook wel logsich omdat het spel natuurlijk hoofdzakelijk om het racen gaat.
Ook de circuits en weersomstandigheden zien er zeer mooi uit. De wolken zien er levensecht uit en de lichte vorstwerking op de weg zorgt niet alleen voor wat minder grip op de weg maar ook voor een lekker sfeertje waar je nog uren plezier van hebt.

Geluid
Ook een belangrijk aspect van een racegame is het geluid. Forza 4 weet ook hier weer goed uit de verf te komen. Elke auto klink wel anders en ook elke keer als je een auto upgrade hoor je weer een ander geluid uit de motor komen wat sterk bijdraagt aan het raceplezier. Ook bij het racen zelf is geluid een handig hulpmiddel. Zo hoor je wanneer je moet schakelen aan het gebrul van de motor en als je banden gaan piepen weet je dat je je grip op de weg verliest.
Wat in deze racegame toch weer voor net wat meer afwisseling zorgt is de informatie die wordt ingesproken door Jeremy Clarkson van Top Gear. Jeremy vertelt op een komische maar informatieve manier de geschiedenis van een auto en wat hij allemaal kan. Dit zorgt ervoor dat er net weer wat meer humor in meestal zo’n taaie racegame zit.
Daarnaast speelt er altijd wel een lekker vlot deuntje op de achtergrond wat precies bij het racen past, niet te snel en niet te langzaam. Vind je de muziek toch niet zo leuk, dan kan je het volume van de muziek altijd nog uitzetten zodat je alleen het gebrul van je motor en het geslip van je banden hoort.
Table of contents
- 1. Introduction
- 2. Kinect
- 3. Controller
- 4. Multiplayer
- 5. Graphics, Geluid
- 6. Conclusie