2min Security

KPN blundert met versturen wachtwoord

KPN kampt opnieuw met problemen welke de veiligheid van klantgegevens in het geding brengen. Klanten die een nieuw wachtwoord hebben aangevraagd in navolging van de hack die vorige week uitkwam, hebben een brief thuisgestuurd gekregen met daarin het nieuwe wachtwoord, alswel het bijbehorende e-mailadres.

KPN blundert met versturen wachtwoordRuim een week na de inbraak in de servers van KPN waar hackers vrij baan hadden om klanten af te sluiten en een hack bij Baby-Dump.nl, waar gegevens van 500 KPN klanten zijn buit gemaakt, waarop KPN twee miljoen mensen van de webmail afsloot, heeft KPN haar zaken klaarblijkelijk opnieuw niet in orde.

Het telecombedrijf riep mensen op het wachtwoord van hun e-mailadres uit voorzorg te wijzigen. Naast het versturen van een bevestiging per mail, werd er achteraf dus ook een brief met daarin het e-mailadres én het nieuwe wachtwoord verzonden. Zodra deze brief bij iemand anders terecht komt, heeft hij of zij volledige toegang tot het e-mailaccount en dit kan tot fraude leiden.

Klanten reageren verbijsterd tegenover De Telegraaf, "Iedereen die deze brief in handen krijgt, kan al mijn gegevens bij KPN inzien én veranderen of bestellingen op mijn naam doen". De provider erkent inmiddels ook dat het niet juist heeft gehandeld en zal vanaf zondag de situatie terugdraaien.

Bron:Nu.nl