Storing VodafoneZiggo in Rotterdam opgelost

Storing VodafoneZiggo in Rotterdam opgelost

Update 04-02-2025, 16:50 (Erik van Klinken): Inmiddels is de storing al geruime tijd opgelost, laat een woordvoerder van VodafoneZiggo weten:

“Door werkzaamheden op ons netwerk is helaas een internetstoring ontstaan bij 3 zakelijke klanten, waaronder de gemeente Rotterdam. We hebben herstelmaatregelen genomen, waardoor de storing in de loop van de ochtend was opgelost.”

De gemeente Rotterdam kampt met een internetstoring waardoor diverse diensten beperkt beschikbaar zijn. Verschillende systemen zijn getroffen, waaronder de telefonische bereikbaarheid en online dienstverlening.

De storing heeft impact op meerdere gemeentelijke diensten. “Op dit moment is er een storing bij de internetprovider van gemeente Rotterdam. (Vodafone/ziggo). Dit betekent dat er niet gebeld kan worden met 14010 en er geen afspraken kunnen plaatsvinden op de publiekslocaties”, aldus de gemeente op X.

Impact op dienstverlening

De gemeente heeft aangegeven dat ze hard werkt aan een oplossing voor de storing. Momenteel is nog onduidelijk hoe lang het gaat duren voordat alle systemen weer normaal functioneren. Voor sommige zaken kunnen Rotterdammers nog wel bij de gemeente terecht. Zo gaat trouwen op het stadshuis wel door en kan het melden van overlijden en geboorten gedaan worden. Ook de afspraken bij vraagwijzer en werk & inkomen gaan door.

Alle andere afspraken worden afgezegd. Er wordt wel een nieuwe afspraak ingeschoten voor getroffenen. Burgers die nu het 14010-nummer bellen, krijgen het verzoek later terug te bellen. Op dit moment bevindt VodafoneZiggo zich nog in de top van de meeste huidige storingsmeldingen van Nederland.

Tip: Ziekenhuis Arnhem lost IT-storing op