Toshiba Information Systems Benelux lijkt geen last te hebben van de economische crisis. In het laatste kwartaal van 2008 verkocht het zelfs meer producten dan het jaar ervoor.
Dit blijkt uit de ‘EMEA Quaterly PC Tracker’ van marktonderzoeksbureau IDC. Uit dit onderzoek kwam naar voren dat de markt van notebooks het laatste kwartaal van 2008 met maar liefst 27,9 procent gestegen is. Gemiddeld daalde zakelijke markt licht en steeg de consumentenmarkt. Dit is bij Toshiba echter niet het geval. Die zag namelijk beide markten significant stijgen.
In de top tien van van notebookleveranciers steeg Toshiba één plek naar plaats drie. Dit komt omdat het bedrijf het marktaandeel van 7 naar 9,2 procent zag stijgen. Het aantal verkochte notebooks steeg het laatste kwartaal van 2008 met maar liefst 67,4 procent. Daarmee was het de op één na snelste groeier in zijn sector. Op de zakelijke markt groeide het bedrijf het snelst.
"De resultaten zijn in overeenstemming met onze doelstellingen. In beide segmenten zagen wij groeimogelijkheden. Wel hebben we de focus wat meer gelegd op de zakelijke markt. Dat zie je terug in de cijfers,” zegt Jeffrey Willis, General Manager Toshiba Information Systems Benelux. “Waar andere partijen klappen kregen, zijn wij fors gestegen. Ook in tijden van crisis blijken zowel consumenten als zakelijke gebruikers voor Toshiba te kiezen vanwege de kwaliteit en uitstraling van de producten en het hoge serviceniveau. Zekerheid telt nu meer dan ooit. Ik verwacht daarom dat wij ook in 2009 sterker dan de markt zullen blijven groeien."