Grootste uitdaging is gebruiksvriendelijk maken

De grootste uitdaging voor softwareleveranciers ligt in het maken van gebruiksvriendelijke applicaties. Dat blijkt uit het onderzoek dat IFS, een leverancier van componentgebaseerde software, recent liet uitvoeren naar de gebruiksvriendelijkheid van software.

Grootste uitdaging is gebruiksvriendelijk makenUit het onderzoek bleek dat de respondenten werken met het internet eenvoudiger vinden dan werken met email- en business applicaties. De top 3 van tijdverspillers was volgens de geïnterviewden het leren van de verschillende modules en applicaties (20%), de daadwerkelijk relevante informatie vinden (19%) en het navigeren tussen verschillende bedrijfsprocessen die niet logisch gegroepeerd zijn (14%). Daarnaast wil men slechts een applicatie hebben om al het werk te doen, zegt het onderzoek.

Alastair Sorbie, CEO van IFS licht toe: "Gebruiksvriendelijke software met extra functionaliteiten zoals ingebouwde zoekfuncties, geavanceerde navigatie en opties voor personalisatie kan het verschil uitmaken voor organisaties. Niet alleen werken medewerkers plezieriger met gebruiksvriendelijke systemen, het werk gaat ook sneller. Dit betekent uiteraard een positieve impuls voor de productiviteit binnen een organisatie. IFS speelt in op de vraag naar een nieuwe generatie systemen met specifieke functionaliteiten. Wij hebben bijvoorbeeld de ‘enterprise application search’ geïntegreerd in het hart van onze systemen. Deze ‘Google-achtige’- zoekfunctie combineert het gemak van een webtool met onze kennis van bedrijfsprocessen en de gegevens die daarvoor relevant zijn. Zo vinden we niet alleen het antwoord, we geven ook inzicht in de context, zodat het antwoord meer duidelijk maakt."

Bron:Techzine Redactie