Telecomoperator KPN heeft de Business Process Management Suite (BPMS) van Cordys geselecteerd als basis voor de nieuwe real-time orderverwerkingsprocessen voor breedbanddiensten. Het Cordys-platform zorgt hiermee voor de processchakel tussen de verschillende KPN IT-systemen voor het bestellen, activeren en factureren van nieuwe IP-diensten, waaronder telefonie, internet en multimedia, welke KPN sinds 2008 aanbiedt in commerciele vorm.
KPN heeft gekozen voor deze samenwerking omdat het bedrijf werkt aan een infrastructuur die volledig werkt op IP-technologie. Volgens KPN past Cordys goed in deze plannen. Door deze samenwerking moeten de medewerkers van de telecom-gigant sneller en effectiever te werk kunnen gaan.
"Door de grote tijdsdruk zochten we een partij die zowel flexibele technologie als
materiedeskundigheid kon toevoegen aan dit strategische project", zegt Jan Muchez, CIO van KPN. "Dankzij het commitment van Cordys om zelf de regie over de implementatie te voeren, zijn we in staat om dit project snel en flexibel te realiseren. Daarbij was een juiste balans van de regie van Cordys en medewerking van KPN-medewerkers en -partners van cruciaal belang. Cordys BPMS zorgt er bovendien voor dat we snel en efficiënt kunnen inspelen op veranderende behoeften van onze klanten."
"In de telecomindustrie is sprake van een snelle en ingrijpende transformatie waarbij operators naast traditionele producten als spraak nu ook tal van andere diensten aanbieden", zegt Max Marinissen, General Manager Benelux van Cordys. "Daarbij zoeken telecomoperators naar middelen en manieren om met extra dienstverlening de klanttevredenheid te versterken en tegelijkertijd de kosten te verlagen door efficiënte processen. Cordys BPMS biedt deze mogelijkheden. Wij zijn ervan overtuigd dat ons platform KPN zal helpen bij het succesvol en efficiënt leveren van nieuwe diensten."