KPN gaat zich meer op de klant richten

Telecomconcern KPN gaat zich in 2007 meer op de klant richten, in plaats van de techniek de koers van het bedrijf te laten bepalen. Dat heeft het bedrijf gisteren laten weten.

KPN gaat zich meer op de klant richtenKPN heeft vanwege de nieuwe strategie de structuur van haar organisatie veranderd. divisies vaste telefonie en mobiel zijn omgezet naar twee nieuwe klantsegmenten, te weten de zakelijke- en consumentenmarkt. Volgens KPN vervaagt het onderscheid in de techniek en wil de klant aan één loket geholpen worden. Deze trend was eerder al zichtbaar in de zakelijke markt en is nu ook te zien in de consumentenmarkt, aldus KPN.

"De overgang naar de nieuwe multimediale omgeving past in de strategie van KPN die er op gericht is de klant en diens behoefte en diensten centraal te stellen in het dienstenaanbod, klantcontact en de marktbenadering. We verwachten dat dit wezenlijk bij kan dragen aan het realiseren van groei van marktaandeel en van omzet en winstgevendheid", aldus Ad Scheepbouwer, bestuursvoorzitter van KPN.

Behalve de twee eerder genoemde segmenten zijn er ook nog drie andere onderdelen in de organisatie, te weten Wholesale & Operations, IT Nederland en het Corporate Center. De vennootschappen KPN Mobile The Netherlands B.V. en KPN Telecom B.V. zijn daarnaast sinds begin dit jaar gefuseerd tot KPN B.V, vanuit deze BV zal KPN alle mobiele en vaste diensten aan gaan bieden.

Bron:Techzine Redactie