Cisco heeft haar positionering aangescherpt. Het bedrijf wil zich meer richten op het internet als netwerk van mensen. Het bedrijf vindt dat het oude logo niet meer bij deze nieuwe positionering past en heeft het logo daarom ook aangepast.
In het nieuwe logo is de term ‘Systems’ niet meer terug te vinden. De reden daarvoor is volgens Coks Stoffer van Cisco Nederland dat netwerken tegenwoordig een stuk belangrijker zijn dan een systeem op zichzelf. In het oude logo was ook de Golden Gate Bridge in San Francisco opgenomen als de weergave van een fysieke brug tussen computers, maar in het nieuwe logo is daar geen plaats meer voor.
![]() |
![]() |
Links het oude logo van Cisco, rechts het nieuwe
|
"Netwerken spelen een centrale rol in alle facetten van onze moderne samenleving. Iedereen maakt daarbij deel uit van verschillende groepen, zoals collega’s, zakenrelaties, vrienden en familie. Internet stelt ons in staat om met al die groepen te communiceren en samen te werken, via spraak, data en video, onafhankelijk van locatie. Internet is een netwerk van mensen. Zoals het nieuwe logo ook aangeeft, ligt het accent bovendien niet langer op de fysieke brug, maar op de virtuele brug die we slaan tussen mensen, de ‘gateway to the future’. Hiermee verbinden we de ‘human networks’ met elkaar", aldus Stoffer.
De nieuwe positionering houdt ook in dat Csico zich meer gaat richten op de consumentenmarkt. Het bedrijf denkt de consumentenmarkt prima te kunnen bedienen, mede door de overname van Linksys, Kiss en Scientific Atlanta. Volgens Cisco werden technologische innovaties in het verleden vooral vanuit het bedrijfsleven gestimuleerd, maar tegenwoordig is het de eindgebruiker die met de vraag naar nieuwe producten de innovatie stimuleert.