Zoals vorige week gemeld op Techzine is het spel World of Warcraft, of kortweg WoW, nog steeds erg in trek bij menig gamer. Het Franse mediaconglomeraat Vivendi Universal kende een opmerkelijke winststijging gedurende het tweede kwartaal van 2006 wat grotendeels te danken is aan WoW.
Vivendi Universal Games is een van de grootste uitgevers ter wereld op het gebied van games. Titels die zij verwezenlijkt hebben zijn onder andere Half Life, World of Warcraft, Warcraft, Diablo, Spyro, Crash Bandicoot, …
De omzet van het bedrijf komt einde dit kwartaal neer op 4,824 miljard Euro, vorig jaar bedraagde dit 4,585 miljard Euro. De winst steeg met 12,1% van 1,158 miljard Euro vorig jaar naar 1,298 miljard Euro dit jaar. Het bedrijf meldt dat deze toename vooral te wijten is aan het succes van World of Warcraft en hun Canal+ Pay TV.
Nog enkele extra cijfers, de gamesdivisie van Vivendi Universal boekte een toename in omzet van bijna 30%, van 125 miljoen Euro vorig jaar naar 162 miljoen Euro dit jaar. De winst van deze divisie steeg 5 miljoen Euro wat neer komt op een totale winst van 39 miljoen Euro.