De prijsverlagingen die Android-tablets op dit moment doormaken zijn niet genoeg om het succes van de iPad te dwarsbomen. Ondanks dat de prijs een stuk aantrekkelijker is bij Android-tablets kiest de meerderheid toch voor een iPad. Ook de nieuwe iPad zal ongetwijfeld weer flink gaan bijdrage aan het succes van Apple.
Met dit gegeven komt er alleen nog maar meer druk te staan op fabrikanten van Android-tablets. Apple kondigde eerder deze week haar nieuwste iPad aan. Het is daarom voor de concurrentie nu meer dan ooit aan de orde om met een tablet op de proppen te komen die zich onderscheid van het gros op de markt. Om te concurreren met de nieuwe iPad zal een Android-tablet minimaal over een goede dual-core of quad-core processor moeten beschikken, een HD-scherm en daarnaast minimaal Android 4.X en 16 gigabyte aan opslagruimte.
Op dit moment zijn er vooralsnog alleen Android-tablets op de markt zonder HD-scherm maar waarschijnlijk gaat dat snel veranderen. De meeste Android-tablets richten zich nu op een aantrekkelijk prijskaartje. Zo gaat de Lenove Ideapad K1 over de toonbank voor 299 euro. Daarnaast zijn er in de prijsrange van 300 tot 350 euro een aantal tablets te vinden van fabrikanten als Motorola, Acer en Asus. Desondanks kiest het gros van de consument nog steeds voor de duurdere iPads. Ondanks het uitkomen van de nieuwe iPad zal de verkoop van de iPad 2 ook niet op zijn spreekwoordelijke gat komen liggen. Voor een prijs van 379 euro zal de consument maar wat graag overgaan op de aankoop van een iPad 2.
Daarnaast zal ook de nieuwe iPad waarschijnlijk een graag gewild product worden. Ondanks dat Apple veel hogere prijzen hanteert voor haar tablets blijft de fabrikant uit Cupertino voorlopig nog even de tabletmarkt domineren.