2min Devices

Succes iPad ten koste van e-readers, consoles

Uit onderzoek van Reverse blijkt dat het succes van de iPad vooral nadelig is voor de e-reader- en consolemarkt. Eerder werd verwacht dat de succesvolle verkoop van de iPad vooral ten koste zou gaan van netbooks.

Succes iPad ten koste van e-readers, consoles Ook zou de iPad het goed doen bij de doorgewinterde Windows-gebruiker. Uit de cijfers blijkt namelijk dat Apple met de iPad goed scoort bij mensen die nog nooit eerder een Mac gekocht hebben. 37 Procent van de ondervraagden geeft aan nog nooit een Mac gekocht te hebben, en slechts 16 procent zou op het moment van kopen een MacBook in zijn bezit hebben.

Ondervraagde iPad-bezitters gaven 38 procent van de tijd aan geen mobiele gameconsole te kopen omdat ze een iPad hebben, bovendien gaf 27 procent aan ook geen niet-mobiele console zoals een Xbox of PlayStation te kopen. Opvallend is dat 23 procent van de ondervraagde aangeeft het meest van games te genieten als deze op de iPad gespeeld worden.

Voor fabrikanten van e-readers is de iPad een geduchte concurrent, bijna de helft van de iPad-kopers gaf aan geen behoefte meer te hebben aan een e-reader

Succes iPad ten koste van e-readers, consoles

Bron:iPadPlanet