De smartphone-fabrikant HTC zal een nieuwe weg inslaan wat design betreft. Dat stelt Claude Zellweger van One & Co althans, volgens hem gaat HTC zich meer richten op design.
Dat heeft echter ook nadelen, zo moet de consument hiervoor een hoger prijskaartje accepteren. Dit heeft mede te maken met de gedachte van HTC dat de consument ook wil zien dat het een high-end-toestel is. HTC gaat daarom het design over een andere boeg gooien, dat stelt Zellweger althans in een interview met Forbes. Hij vindt het normaal dat de prijs omhoog gaat omdat het design beter is.
One & Co is een bedrijf dat in december 2008 door HTC gekocht is. De telecomfabrikant heeft het bedrijf toen gekocht om juist het design te verbeteren en dat lijkt nu dan zijn vruchten af te werpen. HTC moet hiermee meer dan een merk worden, namelijk een identiteit. One & Co plant bijvoorbeeld twee verschillende designlijnen, zoals die nu eigenlijk ook al zichtbaar zijn.

De eerste lijn zal waarschijnlijk de Android-lijn worden die inspeelt op sociale netwerken en daarom en wat persoonlijkere lijn zal worden. In de mobiele wereld wordt dit aspect steeds belangrijker. Dit uit zich onder andere in verschillende kleuren en dergelijk. Daarnaast is er de Windows Mobile-lijn, dit zullen de wat strakkere en zakelijke toestellen worden. Duidelijk niet gemaakt om alleen maar mee te browsen op Hyves.
Die scheiding is nu ook al zichtbaar in de designs van HTC en het nieuwe design zal hier dan ook weer op gebaseerd zijn. De huidige toestellen van HTC bevatten overigens wel wat unieke kenmerken. Zo is de ‘kin’ typerend voor Android-toestellen. Wat One & Co voor HTC kan betekenen moet nog afgewacht worden.