2min Devices

Apple niet blij met vibratorcampagne

Ann Summers wordt gesommeerd door juristen van Apple wegens een omstreden postercampagne. Deze posters adverteren de iGasm, maar lijken volgens Apple teveel op de originele iPod-advertenties.

Apple niet blij met vibratorcampagneDe iGasm is een vibrator die aangesloten kan worden op een willekeurige mp3-speler, waaronder ook de iPod. De intensiteit van de trillingen variëren afhankelijk van de toonhoogte van de afgespeelde muziek. Door het volume te verhogen kan men tevens de trillingen heviger maken.

De iGasm is reeds langer op de markt, maar Apple reageert nu pas vanwege een campagne van de keten. De posters die daarbij gebruikt worden, maken inbreuk op het merkrecht van Apple’s iPod, en zijn een kopie van de reclamecampagne voor de iPod.

Daarom dreigden de Apple-juristen deze week Ann Summers om de posters te verwijderen, om verdere stappen te voorkomen. De directeur van Ann Summers, Jacqueline Gold, legt de dreigende brief van Apple terzijde. ‘Misschien moet ik ze maar een iGasm opsturen, om weer een glimlach op hun gezicht terug te toveren’, aldus Gould in de Engelse tabloid News of the World.

In de webshop van Ann Summers wordt de iGasm als "Nieuw" geadverteerd. Het speeltje kost 25 Engelse pond. De wervende afbeelding toont een vrouw in silhouet en de draden van de iPod afkomstig verdwijnen in haar slip. Dezelfde afbeelding is te zien op de omstreden winkelposters. De stijl van de advertentie is bekend als de stijl van de originele iPod reclames.

Bron:Techzine Redactie