Een nieuwe telefoon van Research In Motion is gericht op de normale burger.
De GSM biedt een camera en de mogelijkheid tot het afspelen van video’s en muziek.
De producent van de BlackBerry, een populaire telefoon onder zakelijke gebruikers, kondigde onlangs aan een multimediatelefoon te lanceren gericht op de consumentenmarkt.
Met de nieuwe BlackBerry Curve kan men e-mailen en heeft men tevens dezelfde gespreksmogelijkheden als de andere producten van Research in Motion. Een extra is een 2 megapixel camera met zoom en software van Roxio om de multimediale bestanden te beheren. Het stelt de gebruiker in staat om foto’s te bekijken evenals video, maar ook om muziek te beluisteren. De Curve is de smalste en lichtste BlackBerry met een volledig toetsenbord.
De introductie van de Curve komt vlak achter de succesvolle lancering van de BlackBerry Pearl, die een navigatiebal in het midden van de telefoon introduceerde.
Fabrikanten van mobiele telefoons proberen met man en macht nieuwe modellen te lanceren die kunnen concurreren met de opkomende Apple iPhone, welke naar verwachting in juni van dit jaar gelanceerd wordt.