Momenteel heeft Nederland de tweede hittegolf van dit jaar te pakken en sommige ondernemers varen daar wel bij. Dat zijn dan voornamelijk restaurantjes met een terras, ijssalons en andere winkels die zomerse producten aanbieden. Het is dan ook opmerkelijk te noemen dat de online verkoop van computeronderdelen bij dit weer ook oploopt.
Tot deze conclusie komt het bedrijf Central Point Europe (CPE). Het bedrijf zegt sinds het begin van de eerste hittegolf in juni 30 procent meer bezoekers op haar site te hebben gehad dan in de maanden daarvoor. Ten opzichte van vorige zomers is er een stijging van twintig procent te zien.
Volgens CPE was er in de zomers van de voorgaande jaren juist een daling van het aantal bezoekers te zien.
Volgens directeur Brian Speelman van CPE is de stijging in bezoekers en online orders het teken dat mensen geen zin hebben om met het warme weer in de auto te stappen om hun boodschappen te doen. Het bedrijf geeft ook aan dat de meestbestelde producten sinds het begin van het warme weer digitale camera’s, notebooks en kleurenlaserprinters zijn.