Het uitstellen van de consumentenversies van Vista tot begin volgend jaar heeft ook directe gevolgen voor het nieuwe Office 2007 pakket van Microsoft. Het bedrijf heeft laten weten dat het de release van beide producten samen wil laten vallen.
Het is niet vreemd dat Microsoft deze beslissing neemt, want het bedrijf had eerder al laten weten een grote gezamenlijk reclamecampagne in gedachten te hebben voor Vista en Office 2007.
Net zoals bij Vista hoeven zakelijke gebruikers niet te wachten tot volgend jaar, want zij kregen reeds in oktober dit jaar de beschikking over het office pakkett.
Afgelopen week startte Microsoft al een 500 miljoen dollar kostende campagne genaamd ‘People Ready’. In de campagne belicht het bedrijf haar software en laat het zien hoe bedrijven met deze software efficiënter kunnen werken, mede door te upgraden naar nieuwe versies van Office en Windows.
Analisten vinden de keuze van Microsoft de juiste: "We vinden het niet verrassend dat Microsoft gekozen heeft om de lancering van Office gelijk te trekken met die van Vista. We denken dat deze strategie een goede manier is om een zo groot mogelijk vraag te creëeren bij de release van beide producten," aldus analist Charles Di Bona van Sanford C. Bernstein.