Ondanks het feit dat de nieuwe 3DMark-versie de naam 3DMark2005 meekrijgt, zal deze toch tijdens de tweede week van september 2004 verschijnen. De software is al zo goed als klaar en het is pas nu dat er informatie over bekendgemaakt wordt. Dit omdat FutureMark altijd streng is geweest in het laten naleven van NDA’s (Non-Disclosure Agreements) en op het vroegtijdig lekken van informatie. Sommige eerste tests schijnen al aan te geven dat Nvidia-kaarten de beste prestaties opleveren, maar andere tests laten dan weer net het tegenovergestelde zien. Het wordt dus gewoonweg afwachten welke fabrikant binnenkort met de performance-kroon gaat lopen.
FuturMark hanteert de regel “wanneer iemand in de buurt van de 15000 marks komt, is het tijd voor wat nieuws, en beginnen we weer helemaal opnieuw”. Op Shader Model 4 en Microsoft Windows Longhorn is bewust niet gewacht, aangezien dat nog veel teveel tijd in beslag zou nemen. De SM 3.0 technologie is geïmplementeerd in de nieuwe software, vermits dit de meest geavanceerde shader is van DirectX 9.0c. Aanvankelijk wilde FutureMark ook nog wachten op een nieuwe DirectX-versie, maar wederom zat er op dat gebied weinig schot in de zaak.
We bedanken DenkiGroove voor het insturen van dit nieuwsbericht !