Google+ is nog niet het succes waar Google op hoopte, toen de zoekgigant het sociale netwerk introduceerde, bijna een jaar geleden. Het is stil op het netwerk, maar volgens Bradley Horowitz, Google manager, is dit juist een goed teken. De gebruikers zouden goed nadenken over welke content zij op het netwerk plaatsen.
De manager is trots op het Google+-publiek, dat minder content deelt dan bezoekers van concurrerende netwerken zoals Facebook en Twitter. In een gesprek op de LeWeb-conferentie in Londen verklaarde de man dat het een goed teken is dat er minder drukte is op Google+. Gebruikers kiezen er voor om niet alle content te delen met hun medegebruikers, iets wat op Facebook heel anders ligt, vindt Horowitz. Dat gebruikers minder content delen, komt door de Circles-feature van Google+, waarbij aangegeven kan worden met welke groepen een bericht gedeeld moet worden.
Volgens Horowitz zit Google+ inmiddels al op een gebruikersbasis van enkele honderden miljoenen. Google heeft in het verleden regelmatig cijfers de wereld in geslingerd over het gebruik van het sociale netwerk, maar nu houdt het de lippen stijf op elkaar. In april van dit jaar maakte Google voor de laatste keer cijfers bekend, toen bleef Google+ steken op 170 miljoen gebruikers.