Klanten van SNS Bank, ASN Bank en RegioBank kampen sinds vanochtend met een storing. De websites van de banken onder de Volksbank zijn onbereikbaar en inloggen via de mobiele apps is niet mogelijk. De oorzaak is nog onbekend.
Problemen met online en mobiel bankieren bij de banken onder de Volksbank zijn vanochtend rond 9:45 uur begonnen. Dit blijkt uit data van Allestoringen.nl, waar duizenden klanten kort na het ontstaan van de problemen al melding maakten dat zij geen toegang hadden tot hun bankzaken. De storing treft hiermee cruciale digitale diensten voor een grote groep gebruikers.
De getroffen banken zijn SNS Bank, ASN Bank en RegioBank. Voor klanten van deze banken zijn de websites momenteel niet bereikbaar, wat toegang tot informatie en self-service portalen verhindert. Gebruikers ondervinden daarnaast problemen bij het inloggen op de mobiele banking apps, een essentieel kanaal voor dagelijkse banktransacties. Een oorzaak voor de technische problemen is door de Volksbank of de afzonderlijke banken nog niet gecommuniceerd. Er is evenmin een verwachting uitgesproken over de oplostijd.
Reactie Volksbank-dochters
Vanuit de getroffen banken is de communicatie vooralsnog beperkt. SNS Bank heeft via een bericht op X bevestigd dat er sprake is van technische problemen die de toegang tot online diensten beïnvloeden. Verdere details over de aard of de specifieke oorzaak van de storing zijn echter nog niet gedeeld door de bank. Ook over een mogelijke oplossing of een indicatie van wanneer de systemen weer operationeel zullen zijn, is nog niets bekendgemaakt. Klanten van SNS, ASN en RegioBank worden geadviseerd de officiële kanalen van hun bank in de gaten te houden voor updates.