Salesforce lanceert AI Cloud en brengt zo generatieve AI naar iedere werknemer. De technologie integreert in de belangrijkste Salesforce-producten. Daarnaast biedt AI Cloud een oplossing om generatieve AI met gevoelige informatie te kunnen vertrouwen.
In het hart van de nieuwe AI Cloud vinden we Einstein met zijn AI-modellen die specifiek van toepassing zijn op de CRM-markt. Door de inzet van AI worden klanten beter geholpen, worden er minder fouten gemaakt en wordt er veel meer gebruik gemaakt van data die aanwezig is binnen de organisatie.
Einstein helpt werknemers uit sales, service, marketing en commerce, door de toevoeging van generatieve AI aan de belangrijkste Salesforce-producten. Onder andere aan Data Cloud, Tableau, Flow en MuleSoft.
Met generatieve AI in Salesforce, schrijven sales snel een gepersonaliseerd antwoord op een klantenvraag. De marketingafdeling creërt in een handomdraai content in verschillende formaten die klanten engageert. Daarnaast kunnen ze een specifieke klant aanzetten tot een aankoop door gepersonaliseerde ervaringen in ieder onderdeel van de aankoop. Ontwikkelaars krijgen dan weer een krachtige tool om code te genereren en herstellen.
Tip: Salesforce biedt marketingassistant die altijd presteert
Hoewel generatieve AI niet meer vraagt dan het schrijven van een duidelijke prompt, wil Salesforce zelfs die taak vereenvoudigen. De geoptimaliseerde prompts moeten zorgen dat de gegenereerde data altijd past in de bedrijfscontext.
Persoonlijke informatie en AI
Verder biedt Salesforce in het nieuwe product een oplossing aan voor een correcte omgang met gevoelige informatie in AI. Dat is voor 60 procent van de werknemers een probleem, blijkt uit het onderzoek dat Salesforce bij de productaankondigingen publiceerde.
Lees ook: ‘Werknemers omarmen AI, maar missen security-vaardigheden’
Einstein GPT Trust Layer voorkomt dat large language-modellen (LLM) klantinformatie in zich opslurpen. Verder helpt het bij de integratie van andere, relevante LLM en kan het bedrijf erop rekenen dat het in orde blijft met de regelgeving rondom dataregelgeving.
Binnengetrokken LLM van derde partijen worden hiervoor beschermd door een samenwerking tussen Salesforce en OpenAI. De partijen combineren de Enterprise API van OpenAI geschikt voor moderatie, met de Einsteint GPT Trust Layer, om data binnen de Salesforce-omgeving te houden.
Bedrijven die zelf aan het experimenteren geslagen zijn met LLM, kunnen hun eigen modellen integreren. Data-opslag zal dan niet in de Salesforce-omgeving plaatsvinden, maar in de eigen bedrijfsinfrastructuur.
Uitrol compleet in 2024
Het volledige AI Cloud-pakket is te verkrijgen met een jaarlijks abonnement vanaf 360.000 dollar. Daarvoor in de plaats krijg je negen helpende AI-modellen en het beveiligingsmodel.
De Einstein GPT Trust Layer, Service GPT en Apex GPT (pilot), komen deze maand nog beschikbaar. Marketing GPT zal ook als proefversie al beschikbaar worden gemaakt, maar de officiële uitrol laat op zich wachten tot februari 2024.
Volgende maand worden Sales GPT en Commerce GPT toegevoegd. Flow GPT, Slack GPT en Tableau GPT zullen later in het jaar als proefversie beschikbaar zijn.