Search Engine Mediabureau Checkit heeft in samenwerking met onderzoeksbureau RM Interactive de resultaten van de elfde Nationale Search Engine Monitor gepubliceerd. Daaruit blijkt dat Google nog altijd onverminderd populair is.
Google is dus nog altijd de meestgebruikte zoekmachine, maar de vraag is hoe andere zoekmachines, als bijvoorbeeld Live Search van Microsoft het doet. Bij de tiende editie van het onderzoek afgelopen oktober werd nog geconcludeerd dat deze zoekmachine nog relatief onbekend was, maar dat was mede te danken aan het feit dat Live Search rond die tijd het oude MSN Search verving. Het was dan ook de verwachting dat de zoekmachine bij deze editie aan bekendheid gewonnen zou hebben, maar dat bleek niet het geval. Niet alleen is het aantal mensen dat de zoekmachine zo nu en dan gebruikt gedaald, ook de bekendheid is omlaag gegaan. De totale lijst is hieronder te vinden.
Geholpen bekendheid |
Percentage |
t.o.v. vorig onderzoek |
Google |
98 procent |
-1 procent |
|
Ilse |
88 procent |
-1 procent |
|
Yahoo! |
69 procent |
-3 procent |
|
Lycos |
66 procent |
-2 procent |
|
Live Search |
40 procent |
-2 procent |
|
Wel eens gebruikt |
Percentage |
t.o.v. vorig onderzoek |
Google |
97 procent |
+1 procent |
|
Ilse |
14 procent |
-6 procent |
|
Live Search |
6 procent |
-2 procent |
|
Yahoo! |
4 procent |
-4 procent |
|
Lycos |
2 procent |
-2 procent |
|
Meest gebruikt |
Percentage |
t.o.v. vorig onderzoek |
Google |
94 procent |
+4 procent |
|
Ilse |
2 procent |
-2 procent |
|
Live Search |
1 procent |
=0 procent |
|
Yahoo! |
0 procent |
=0 procent |
|
Lycos |
0 procent |
=0 procent |
|