Microsoft ziet Brazilië als grote markt voor 360

In Japan mag de Xbox 360 het dan nog niet zo heel goed doen, Microsoft richt nu al haar pijlen op een ander land, waar veel potentiële klanten wonen, die nog niet de beschikking hebben over next-gen consoles. Het land in kwestie is Brazilië, dat volgens analisten goed kan zijn voor elf miljoen verkochte consoles.

Microsoft ziet Brazilië als grote markt voor 360Volgens Daniel Cervantes van Microsoft, gaat de Xbox 360 vanaf volgende maand in de verkoop in het Latijns-Amerikaanse land. Aan deze launch is wel een jarenlange planning voorafgegaan, maar volgens Microsoft gaat de Xbox 360 het helemaal maken in Brazilië.

Volgens Cervantes worden er jaarlijks 500.000 tot 600.000 consoles verkocht in Brazilië, maar deze consoles komen allemaal via importeurs het land in. Aangezien analisten elf miljoen Braziliaanse potentiële consolekopers becijferen, wil Microsoft de eerste zijn die een next-gen console in het land introduceert. De prijs die Brazilianen voor de 360 moeten gaan betalen is niet mals, voor 2,999 reaal (bijna 950 euro) kan een Braziliaan een exemplaar op de kop tikken. Importeurs verkopen de console echter al in Brazilië voor een prijs tussen de 1.600 en 1.900 real (500-600 euro).

De prijs van 2.999 real is volgens Microsoft gerechtvaardigd omdat de Brazilianen daarvoor de console, een twintig gigabyte harde schijf, een draadloze controller, afstandsbediening en drie games krijgen. De console wordt verder geleverd met een Portugees besturingssyteem. Microsoft hoopt in 2006 ongeveer tien miljoen 360 consoles te kunnen verkopen, tien procent daarvan moet in Latijns-Amerika verkocht worden.

Bron:Reuters