Internet beïnvloedt leesgedrag Nederlanders

In dit digitale tijdperk besteden Nederlanders steeds meer tijd aan internet dan aan het lezen van kranten en dagbladen.
Internet beïnvloedt leesgedrag Nederlanders
In de totale tijdsbesteding aan media is de derde plaats ingenomen door internet (17%), radio volgt op de tweede plaats met 37% en de eerste plaats is nog steeds voor de TV met 39% van de tijdsbesteding.

Dit is na onderzoek van Interview/NNS gebleken. Als personen zonder internetaansluiting zouden zijn meegerekend, komt het toaal voor internet op 13%. Het aandeel van de kranten en dagbladen in de totale tijdsbesteding zijn negen en vier procent.
Uit onderzoek is ook gebleken dat internet meer gebruikt wordt door hoger opgeleiden en mensen met hogere inkomens. Deze gebruiken internet steeds vaker in plaats van een ander medium.

Mensen die niet meegaan in de technologische ontwikkelingen van de afgelopen tijden en van de toekomst, lezen vaker kranten en kijken meer naar de TV. Opvallend is dat jongeren tussen de vijftien en vierentwintig jaar steeds vaker een ander media tegelijk met internet gebruiken.

De toename van de tijdsbesteding aan internet is volgens onderzoeker Robert Schueler vooral te wijten aan de toename van het aantal breedbandinternetters.

Tot slot blijken steeds meer Nederlanders het web te gebruiken om prijzen van producten of diensten te vergelijken.

Bron:Webwereld