1 min Applications

Breedband stimuleert online entertainment

Breedband stimuleert online entertainment Een groep marktleiders op gebied van breedband DSL gaat samenwerken aan een open model voor interactieve entertainmentdiensten over breedband DSL. De groep bestaat onder meer uit service providers, fabrikanten van consumentenelektronica en leveranciers van softwareoplossingen. De verwachting is dat er in 2005 wereldwijd 150 miljoen breedbandabonnees zullen zijn. Dit betekent dat breedband zich razendsnel ontwikkelt tot een massamarkt en een winstgevend distributiemedium wordt voor online content en -diensten.

Voor de ontwikkeling van deze enorme markt is het van belang dat breedbandige entertainmentdiensten worden gestimuleerd door een open benadering van de zakelijke en technische randvoorwaarden.

De initiatiefgroep bestaat uit Alcatel, Belgacom, Philips Consumer Electronics, Bluewin/Swisscom, Telecom Italia, Telefonica, Telekom Austria en Thomson. Momenteel werken ze aan de ontwikkeling van een serie voorstellen voor een modelbeschrijving voor de levering van breedbandige entertainmentdiensten.