How to: Toegang voor gasten uitschakelen in WinXP Home

Deze beschrijving en procedure zijn alleen bedoeld voor gebruikers van de Home Edition van Windows XP en voor gebruikers van Windows XP Professional met een werkgroepconfiguratie. Als u werkt met een versie van Windows XP Professional waarmee de computer aan een domein wordt gekoppeld, kunt u contact opnemen met uw netwerkbeheerder of gaat u naar Help en ondersteuning en zoekt u naar "gebruikersaccounts".

Ook als u alleen werkt en u de enige eigenaar en gebruiker van een computer bent, kunt u op de computer gebruikersaccounts instellen waarbij u zichzelf benoemt als computerbeheerder en u de account beschermt met een wachtwoord. Zo voorkomt u dat anderen zomaar toegang kunnen krijgen tot uw systeem als u de computer onbeheerd achterlaat terwijl u zich hebt aangemeld bij Windows XP. De computer is in dat geval echter alleen beschermd als u zich afmeldt bij uw account. U kunt de beveiliging verbeteren door de toegang van gasten tot de computer te blokkeren.

Toegang voor gasten uitschakelen

– Klik op Start en klik vervolgens op Configuratiescherm.
– Klik op Gebruikersaccounts.
– Klik onder of kies een account als u een account wilt wijzigen op Gast.
– Klik op de pagina Wat wilt u aan de gastaccount wijzigen? op De
gastaccount uitschakelen.