Peiling: internetzoeken

Peiling

De internetter is steeds vaardiger in het zoeken. Tenminste, dat is wat een Deens onderzoek beweert. Internetters zouden steeds gerichter zijn op het zoeken naar informatie. Verder surfen ze ook niet meer naar de indexpagina als ze via bijvoorbeeld een andere link op een website terechtkomen en naar informatie zoeken. Het zoeken is ook nog eens sterk vereenvoudigd door de zoekmachine Google, dat nog altijd razendpopulair is en zich zelfs heeft verheven tot een werkwoord.

Peiling: internetzoekenOok bleek uit het onderzoek dat internetters zich steeds minder aan internetreclame storen. Terwijl de reclame zelf alleen maar agressiever wordt. Een voorbeeld daarvan zijn de Flash-pop-ups die niet kunnen worden geblokkeerd door een standaardpopupblokkade. Om nog maar te zwijgen over de banners die geluid maken al er met de muis overheen wordt gegaan. Verder is het ook bekend dat steeds minder zoekers bij een zoekopdracht verder kijken dan de eerste pagina van de zoekresultaten.

Het is dus niet gek dat de peiling van week 22 gaat over het onderwerp internetzoeken. Hoe vaak vind jij wat je zoekt? Stoor jij je aan internetreclame en gebruik je wel eens de ik-doe-een-gokknop? Laat het weten.